Μαθήματα Ιστορίας αλλού κύριε Νιαζί

Ο πρώην καθηγητής του Πανεπιστήμιου Κύπρου και νυν Ευρωβουλευτής του ΑΚΕΛ, Νιαζί Κιζιλγιουρέκ, φαίνεται να μην είναι γνώστης, ούτε καν της στοιχειώδους Κυπριακής Ιστορίας, αφού στο βιβλίο του «Ολική Κύπρος» επικαλείται αβάσιμες Ιστορικές πληροφορίες.

Αναφέρει συγκεκριμένα: «η κατάκτηση του νησιού από την Οθωμανική Αυτοκρατορία το 1571 και η εγκατάσταση ενός μουσουλμανικού πληθυσμού εμπλούτισε την μωσαϊκή εικόνα της Κύπρου. Στην Κύπρο, πριν το 1821 δεν υπήρχε ελληνικό στοιχείο και το ελληνικό απελευθερωτικό κίνημα του 1821 γέννησε και τον εθνικισμό της χριστιανικής μπουρζουαζίας της Κύπρου, που αφού ανακήρυξε τον εαυτό της ελληνικό, επέμενε στον αγώνα για Ένωση με το ελληνικό εθνικό κράτος». Απ ‘όπου και αν καταπιαστούμε από αυτή την μικρή παράγραφο η παραπληροφόρηση και η ημιμάθεια κυριαρχούν.

Από πότε κ. Νιαζί, η εισβολή και κατάληψη της Κύπρου από τους Οθωμανούς αποτελεί «εγκατάσταση ενός μουσουλμανικού πληθυσμού»; Οι επιδρομές των μουσουλμάνων καθ’ όλη την περίοδο της Ενετοκρατίας και οι βιαιότητες, οι οποίες διέπραξαν αποτελούν τον πρόδρομο της «εγκατάστασης»; Η τελευταία πόλη στην οποία  «εγκαταστάθηκε» ο μουσουλμανικός πληθυσμός πριν ξεκινήσει η μαύρη περίοδος της Τουρκοκρατίας, ήταν η Αμμόχωστος. Όπως και το 1974, αφού η δεύτερη και τελευταία φάση της εισβολής διαδραματίστηκε στην πόλη της Αμμοχώστου. Αρκετοί υπερασπιστές της πόλης το 1571 έπεσαν ηρωικά από τα τουρκικά γιαταγάνια.

Τρανό παράδειγμα της οθωμανικής βαναυσότητάς αποτελεί ο τελευταίος Ενετός διοικητής της Αμμοχώστου και υπερασπιστής της, Μαρκαντώνιος Βραγαδίνος. Ο Βραγαδίνος, ακολουθώντας το παράδειγμα του Κωνσταντίνου Παλαιολόγου, υπερασπίστηκε την πόλη του μέχρι εσχάτων, αλλά δεν είχε την τύχη να πέσει μαχόμενος. Με την πτώση της περίκλειστης πόλης, ο Λάλα Μουσταφά κάλεσε τον Βραγαδίνο δήθεν για να τον συγχαρεί για την ανδρεία του. Όταν του ζητήθηκε να υποδείξει που είχε τους Τούρκους αιχμαλώτους αυτός αρνήθηκε και έτσι έδωσε την αφορμή που έψαχνε ο πασάς για εκδίκηση.

Ο Βραγαδίνος διατάχθηκε να γονατίσει για να αποκεφαλιστεί τρεις φορές. Αντ’ αυτού όμως και τις τρεις φορές ο δήμιος ακρωτηρίασε ένα κομμάτι του προσώπου του. Με ακρωτηριασμένο το πρόσωπο, ο Μαρκαντώνιος υπέστη εξευτελιστικά βασανιστήρια. Τέλος, τον έδεσαν ανάποδα σε ένα δέντρο και τον έγδαραν ζωντανό προτρέποντας τον να αλλαξοπιστήσει. Ο διοικητής της Αμμοχώστου όμως, καθ’ όλη τη διάρκεια του μαρτυρίου του συνέχισε να προσεύχεται μέχρι τη στιγμή που ξεψύχησε. Το νεκρό του σώμα αποκεφαλίζεται, τεμαχίζεται και σκορπίζεται στους πέντε προμαχώνες. Οι Οθωμανοί διεμήνυαν στους δρόμους ότι αυτή είναι η τιμωρία των Κυπρίων που δεν παραδόθηκαν και πολέμησαν «άδικα». Αυτό αντιλαμβάνεται ως «εμπλουτισμό της μωσαϊκής εικόνας του νησιού» ο κ. Κιζιλκιουρεκ.

Εν συνεχεία, ο τ/κ ευρωβουλευτής του ΑΚΕΛ, αμφισβήτησε την Ελληνικότητα του νησιού. Κύριε Νιαζί, αντιληφθείτε ότι όταν ισχυρίζεστε πως η Επανάσταση του 1821 γέννησε τον εθνικισμό στους Χριστιανούς της Κύπρου, ψεύδεστε ασύστολα. Χαρακτηρίζετε «εθνικισμό» την ανάγκη των Κυπρίων να ξεφύγουν από πολλά χρόνια σκοταδισμού. Ο Αρχιεπίσκοπος Κυπριανός βοηθούσε με κάθε μέσο την Μητροπολιτική Ελλάδα να απαλλαγεί από τους ομοεθνείς σας και τελικά απαγχονίστηκε για τα πιστεύω του. Ο Κυπριανός προτίμησε να σταθεί μπροστάρης ολοκλήρου του Κυπριακού Ελληνισμού και να εκτελεστεί, αντί να φυγαδευτεί. Αποτελεί ένα από τα υπέρτατα πρότυπα ηρωισμού και πατριωτισμού.

Όταν ισχυρίζεστε ότι δεν υπήρχε ελληνικό στοιχείο στην Κύπρο πριν το 1821, αγνοείτε παντελώς τις ρίζες του νησιού. Προφανώς, ο κ. Κιζίλγιουρεκ όταν πήγαινε σχολείο στα κατεχόμενα εδάφη της Κυπριακής Δημοκρατίας δεν διδάχθηκε για τα βασίλεια της Κύπρου που ίδρυσαν οι Αχαιοί μετά το τέλος του Τρωικού πολέμου, που ήταν και το σημαντικότερο ίσως βήμα για τον εξελληνισμό του νησιού, μετά την κάθοδο των Μυκηναίων.

Με την ανθρώπινη λογική, εσείς κ. Νιαζί πιστεύετε ότι θα μπορούσε να γίνει ένας τέτοιος αγώνας σαν αυτός της Ε.Ο.Κ.Α, βασιζόμενος πάνω σε αερολογίες; Πιστεύετε ότι εννέα παλικάρια θα προχωρούσαν περήφανα προς την αγχόνη αν δεν ήταν Έλληνες στην ψυχή, γνωρίζοντας ότι πεθαίνουν για την Ελλάδα; Οι δεκατέσσερεις λεβέντες που ξεψύχησαν στα χέρια Βρετανών και Τούρκων βασανιστών ήξεραν ότι στις φλέβες τους ρέει αίμα ελληνικό και σαν γνήσιοι Έλληνες «ο τράχηλος τους, ζυγόν δεν υπόμενε».

Απαιτούμε από τον κ. Κιζίλγιουρεκ να σταματήσει να αλλοιώνει την Ελληνικότατη ιστορία του νησιού μας, κατά πως συμφέρει το ψευδοκράτος των κατεχόμενων εδαφών της Κυπριακής Δημοκρατίας και την Τουρκία, τα συμφέροντα της οποίας υπερασπίζεται φανερά εις βάρος του λαού που τον εξέλεξε στη θέση του εκπροσώπου της ΚΔ στο Ευρωκοινοβούλιο. Η ιστορική αλήθεια δεν είναι πολιτική θέση για να την εκμεταλλεύεται ο κ. Κιζίλγιουρεκ ανάλογα με τα «πιστεύω» του. Η ιστορική αλήθεια είναι αδιαπραγμάτευτη και το γεγονός ότι ένας εκλεγμένος από τον λαό εκπρόσωπος της ΚΔ την παρερμηνεύει επιδεικτικά, με σκοπό να αποδείξει ανυπόστατες εικασίες δημιουργεί ένα ατέρμονο ηθικό ρύπο στην κοινωνία μας.

Γραφείο Τύπου
Π.Ε.Ο.Φ Θεσσαλονίκης

Advertisements